fimmtudagur, 13. desember 2007

Varılamayan Bir Tüm

"Sigur Rós bir yana tüm müzik dünyası bir yana" şeklinde düşünen iki insanın yazdığı bir blog burası; bu belli zaten. Lakin ben hala bu grupla ilgili gerçekten içimdeki her şeyi tam olarak ifade edebilecek net cümleler kuramamaktan muzdaribim... Zamanında şuraya bir şeyler yazmıştım. Ucundan azıcık ne ifade etmek istediğimi anlayabilirsiniz bu ifadesizlik konusunda.

Bu durum bana Sokrates'in Menon'la "erdem" üzerine yaptığı diyalogu anımsatıyor. Sokrates ve Menon "erdem" denen şeyi betimlemeye çalışırken, "erdem"le ilgili söyledikleri tüm cümleler aslında bu başlık altında verilecek örneklerden öteye gitmiyordu. Aynı bu diyaloglarda olduğu gibi, benim de Sigur Rós üzerine söyleyeceğim her şey onları deneyimlerken -evet "deneyimlerken" diyorum "dinlerken" yerine; buraya dikkatini çekmek istiyorum ey okuyucu, hissettiğim o tümleşik ve birbirini tamamlayan hisler bütününün ayrıştırılmış ve tüm bu ayrı parçaların örneklendirilmiş hali oluyor. Bir türlü tümevarılmıyor sözcükler ve cümlelerle.

Zamanında bir arkadaşım -Herman- sözlükte bana göre Sigur Rós'la ilgili yapılmış en anlamlı ve o tüme en yakın tanımı yapmıştı. Pek çok sevdiğim "Contact" isimli filmin pek çok sevdiğim bir sahnesindeki sözleri yazmıştı kendi tanımını yapmak yerine. Sanırım o da benim gibi bu konuda ifadesizlikten yakınmakta. Neyse uzatmadan bu entry'i buraya yazıp sözlerime son vermek ve diğer yazıma geçmek istiyorum:

"bu...
...semavi bir olay...
hayır !
hiç bir kelime !
hiç bir kelime...
...bunu tarif edemez.
şiir !
bir şair...
...göndermeliydiler.
o kadar güzel ki !
güzel !
çok güzel.
hiç sanmazdım."

(bkz: contact)
(katisuret, 22.03.2005 20:52)

Öyle.

Engin ummæli: